Čo používam na tehotenské bruško počas tehotenstva?

Od začiatku tehotenstva sa snažím starať sa o pokožku na brušku vo zvýšenej miere a vyhnúť sa pri jeho raste striám. Neviem, či je to celkom možné, nakoľko strie sú aj geneticky dané, takže ak ich mala mamina je dosť pravdepodobné, že ani dcéra sa im nevyhne.

S pravidelnou starostlivosťou a špeciálnymi krémami som začala cca v treťom mesiaci a do terajšieho 9. mesiaca som ich minula viacero. Musím povedať, že krémy sú zatiaľ všetky vyhovujúce, pretože zatiaľ nemám ani jednu striu. Poďme teda na mini recenzie jednotlivých produktov.


Mojim prvým prípravkom bol Sebamed Anti-stretch mark cream, ktorý som kúpila v DM asi za cca 10€. Krém bol v celku príjemný, dobre hydratoval a nemal výraznú parfumáciu, ktorá ma teda potrápila u mnoho kozmetických prípravkov počas prvých asi štyroch mesiacov. Krém je pomerne hutný ale dobre rozotierateľný a teda cítiť bohatšie zloženie, ako u obyčajných telových mliek. 
Hodnotila by som ho 4/5. Jeden bod sťahujem za to, že hydratácia nebola dlhodobá a celkovo patrí tento krém k takým priemernejším.

Druhým používaným prípravkom bol Elasti-Q telový krém proti striím, kupovala som ho v lekárni za cca 13€, ak si dobre pamätám. Krém mi svojimi účinkami vyhovoval, avšak čo mi na ňom vadilo je parfumácia. Nie je síce príliš výrazná no mne vadilo, že je taká akoby umelá. Pokožku pekne zvláčni na dlhé hodiny a pomáhal mi aj keď som mala v druhom trimestri už taký pocit napínania pokožky a svrbenia. Myslím, že má celkom mnoho fanúšičiek a celkom oprávnene.
Hodnotím ho 4,5/5. Pol bodu sťahujem za môj osobný odpor k parfumácií.


Mojim tretím používaným produktom, opäť iným, (nekupovala som si ani raz rovnaký produkt, pretože ma lákalo vyskúšať rôzne známejšie aj neznámejšie veci) bol preslávený Bi-oil alebo aj Bio-oil (je to totožný výrobok). Kupovala som ho za super cenu v 200ml balení TU . Olej je teda určený na strie, jazvy a iné defekty pokožky, určite nájdete mnoho popisov. Ja sa zameriam na moje subjektívne hodnotenie. Olej mám doteraz, použvam ho cca 2,5mesiaca a myslím že ešte do konca tehotenstva mi vydrží. Používam ho buď raz alebo dvakrát za deň. Vonia veľmi pekne, tak prírodne a má tekutejšiu olejovú konzistenciu. Oceňujem, že naozaj skvelo hydratuje a premasťuje namáhanú pokožku. Jediný môj problém s Bi-oilom je, že ako ho používam večer pred spaním, nechávam si ho "pôsobiť" s vyhrnutým tričkom aj 15 minút, nevsiakne sa úplne a teda mám pocit, že si ho potom tým pyžamom zotriem. Používam ho však veľmi rada a je super. Nemám zatiaľ skúsenosti, ako účinkuje na už vzniknuté strie, ale ako prevencia je super.
Hodnotím 5/5.

Momentálne najviac používam Palmer´s Pregnancy Cocoa Butter Formula- intenzívne telové maslo proti striám. Kupovala som ho tu na Notino.sk v cene cca 8€. Obsah je 125g, konzistencia je veľmi tuhá, asi ako maslo, ale rozotiera sa veľmi dobre. Veľmi príjemne vonia, mám z neho taký prírodnejší pocit. Účinky sú skvelé, ak si ho ráno natriem mám celý deň pekne vláčnu pokožku. Vytvorí taký mastnejší film a postupne vsiakne, preto ho tiež treba natrieť niekoľko minút pred oblečením. Určite odporúčam a hodnotím 5/5.


Čím starostlivosť o pokožku ešte dopĺňam?

Okrem týchto prípravkov určených priamo na tehotenské brušká používam aj bežnú kozmetiku. V prvých troch mesiacov, kedy mi všetka kozmetika neskutočne smrdela, som používala Ricínový olej od Saloos a BIO kokosový olej. V tom čase mi to vyhovovalo, týmže to malo len prírodnú arómu avšak nebola som spokojná s hydratáciou. Oba oleje sú mastné a musia dlho vsakovať, na čo som nemala vždy čas a v prípade, že sa mi podarilo oblečením olej zotrieť, nepretrvala ani hydratácia. 
 

Snažím sa nezanedbávať ani ostatné partie tela, ktoré tehotenstvom dostávajú zabrať. Na zadok, stehná a prsia používam od Avonu Stretch Mark Line Reducing Lotion, teda telové mlieko na strie. Účinky sú v poriadku, mám pocit, že bráni naťahovaniu a praskaniu kože na stehnách a zadku a dobre hydratuje a pokožka si aj hydratáciu udrží. 

Na celé telo používam výrobky Avon Planet Spa a to konkrétne levanduľový a eukalyptový. Avon Planet SPA telové krémy mám veľmi rada a vyhovujú mi tým, ako pekne vedia pokožku udržať naozaj krásnu, vyživenú a takú "fresh". 
 
To je z telových krémov vhodných na tehotenské bruško nateraz všetko. Ak mi ešte nejaký pribudne do zbierky, určite dám vedieť aký mám z neho dojem.


Komentáre

Obľúbené príspevky